2008-12-19

pizzaface

ahh. En sak vill jag ha sagt och det är detta: fy fan i helvete vad det är gott med pizza! Ikväll åt jag min första sen i juli/augusti. Efterlängtat...


Veckan har passerat smärtfritt måste jag säga. Många sjuka på jobbet och så men jag har klarat mig (tackar!). Och nu är det semester. Äntligen semester! Det firades på 613, 2tr med öl och pizza. Åh! Men nu känner jag mig som en oljig fettklump. Vet inte om jag tänker bry mig om det dock...
Har fått en del gjort i veckan faktiskt. Hann med att träffa min Ärik. Hon kom hit för första gången (trodde jag) så jag körde the grand tour. Men sen kläcker hon "ja, kolla det här sitter kvar" och pekar på en tillfällig lösning på ett
hål-i-väggenproblem. Vafan! Hon var ju här i somras och hjälpte till att sätta upp skiten! Och här har jag och Micke slitit som animaler för att få undan den värsta skiten.
Ett IKEAbesök hanns med ocksp. Handlade en massa skit och några andra saker. Så förhoppningsvis kan vi komma i ordning i år, eller åtminstone nästan! Det är en del kvar, mestadels skitgöra, men vafan. Bara att kämpa på antar jag.
Loke hade ner vår elljusstake i golvet så den gick sönder, så nu är det bara röda gardiner som indikerar jul hos oss. Men jag har varit värsta hus-moren och fipplat med blommor och skit. En orkidé står numer i fönstret tillsammans med ett trillingpar av nån julblommasort. Har ingen aning om vad de heter men jag skulle chansa på amaryllis eller nåt liknande. En sån där rödlök med en grön outslagen blomma.

I morgon ska jag fixa det sista med julklappen till Mickis. Sen är det bara far, mor, svärmor och svärfar kvar. "Bara" dem alltså. Är lite trött på denna julklappsjakt. Men å andra sidan så vill jag inte vara utan den. Finns det något bättre än att ge bort något som man vet passar någon perfekt? Ja, en del bättre saker men ändå! Älskar lugnet under juldagarna. Att bara få vara, utan stress och måsten. Att allt man har inbokat de närmaste timmarna är att äta och kanske ta en promenad. Det längtar jag och saknar resten av året.

Egentligen har jag en del att klaga och bitcha på också. Men det orkar jag verkligen inte just nu.

'pis an luv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar