2009-01-14

tror det heter träning, eller nåt

Jaha. Nytt år - Nytt liv. Igen! Inte första gången - antagligen inte den sista. Men jag ska försöka lite mer och lite bättre den här gången. Jag känner mig pepp på ett annat sätt, ett bättre sätt, än förut.

Så... Träning, hälsosam livsstil, frisk kropp. Det låter så enkelt; Ät rätt och träna. Javisst! Men så enkelt är det inte! Speciellt inte när det är skittråkigt på jobbet, ingen vill umgås, kontot är länsat och lägenheten är skitig. Men som sagt, jag är mer pepp och vill så jag kämpar på. Började veckan med en monsterpromenad (mina mått) i söndags, kanske 7-8 km. En kortare efter mötet i måndags runt Kärran och både igår och idag har jag gått hem från jobbet.
Så... Träning, hälsosam livsstil, frisk kropp kanske inte är så jävla svårt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar